ارتودنسی یکی از راه های رفع سردرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 16 اسفند 1400
بازدید : 148
نویسنده : mozhgan

ارتودنسی دندان از شاخه های دندانپزشکی است که به جفت شدن دندان ها و هماهنگی آنها کمک می کند. ارتودنسی جنبه زیبایی داشته و عملکرد دهان و دندان را بهبود می بخشد. در این راه از ابزارهای خاصی استفاده می شود. این ابزارها شامل براکت، سیم و بند می باشد. به حلقه هایی که دور دندان ها ثابت شده و مانند لنگر بریس هاست، بند گفته می شود.

با متخصص ارتودنسی تهران ارتو همراه باشید.

این بندها به وسیله مواد مخصوص به دندان های عقب وصل می شوند. براکت ها عموماً در قسمت جلوی دندان ها، بکار گرفته شده و سیم به صورت قوسی شکل از درون براکت ها گذشته و به باندها وصل می شود. وقتی سیم محکم می شود، به دندان ها فشار وارد آمده و با مرور زمان دندان ها در محل مورد نظر قرار می گیرند.

افرادی که از این وسایل برای تراز و هماهنگ کردن دندان ها استفاده می کنند لازم است به طور مرتب اقدام به سفت کردن بریس ها نمایند. ارتودنسی نیز همانند هر درمانی خالی از درد و ناراحتی نیست. قرار گرفتن براکت ها و سیم روی دندان، موجب احساس درد می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی با لیزر

رابطه ارتودنسی و سردرد

تحقیقات نشان داده است اغلب سردردها همانند سردردهای میگرنی که دردشان یکطرفه است، به علت مشکلات فک و دندان می باشد. اختلال در ارتباط دندان های بالا و پایین و چگونگی قرارگیری آنها می تواند موجب درد در گیجگاه و فک شده و منجر به سردردهای میگرنی گردد. نتایج یک بررسی حاکی از آنست افرادی که به سردرد دچار بوده و سردرد آنها میگرن تشخیص داده شده و در ناحیه گیجگاه و فک دچار مشکل بوده اند، با درمان مشکل گیجگاه، سردرد آنها نیز درمان شده است. البته سردرد اغلب اوقات می تواند از علل ارتودنسی باشد که بخاطر بریس های ارتودنسی ثابت است. هنگامی که وسایل ارتودنسی ثابت محکم به دندان ها وصل می شوند این احتمال وجود دارد که بیمار به سردرد دچار شود. سفت بسته شدن براکت ها و سیم علاوه بر دندان ها به صورت، سر و گردن نیز فشار آورده و احساس درد حتی می تواند به اطراف چشم و شقیقه نیز کشیده شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دو دندان جلو

راه های رفع سردرد

برای رفع سردرد ناشی از سفت بسته شدن بریس ها، باید با متخصص ارتودنسی صحبت کرد که آیا این امکان وجود دارد بریس ها شل تر شوند یا خیر. در صورت عدم امکان باید از مسکن برای کاهش درد استفاده نمود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com